Cadrul normativ:

Conflict de interese – situația în care subiectul declarării are un interes personal ce influențează, sau ar putea influența exercitarea imparțială şi obiectivă a obligațiilor şi responsabilităților ce îi revin potrivit legii.

Conflictul de interese potențial – reprezintă situația în care interesele personale ale subiectului declarării ar putea conduce la apariția unui conflict de interese real. Conducătorul ierarhic superior acordă consultanță privind evitarea survenirii unui conflict real ca efect al celui potențial.

Conflictul de interese real – apare în cazul în care subiectul declarării este chemat să rezolve o cerere/un demers, să emită un act administrativ, să încheie direct sau prin intermediul unei persoane terțe un act juridic, să ia o decizie sau să participe la luarea unei decizii în care are interese personale sau care vizează persoane ce îi sînt apropiate, persoanele fizice şi juridice cu care are relații cu caracter patrimonial și care influențează sau pot influența exercitarea imparțială și obiectivă a mandatului, a funcției publice sau de demnitate publică.

Conflictul de interese consumat – reprezintă fapta subiectului declarării de rezolvare a unei cereri/unui demers, de emitere a unui act administrativ, de încheiere directă sau prin intermediul unei persoane terțe a unui act juridic, de luare sau de participare la luarea unei decizii în exercitarea mandatului, a funcției publice sau de demnitate publică cu încălcarea prevederilor.

Angajatul care se află în conflict de interes, va informa imediat șeful subdiviziunii, dar nu mai târziu de 3 zile de la data constatării, prin declarația scrisă în formă liberă.

În cadrul tuturor entităților IGP este instituit Registrul declarațiilor privind conflictele de interese precum și desemnată persoană responsabilă de înregistrarea declarațiilor privind conflictele de interese. 

În cazul în care conducătorul entității este în imposibilitate de a soluționa conflictul de interese, acesta sesizează Autoritatea Națională de Integritate.